Aktuálne problémy predškolskej a elementárnej pedagogiky vo výskumoch študentov doktorandského štúdi

Súčasnosť a budúcnosť edukácie je obklopená množstvom javov a procesov, ktoré majú významný vplyv na jej charakter. Ak jej cieľom má byť mnohostranný rozvoj človeka, musíme ich vziať do úvahy tak v teórii, ako aj v praxi edukácie. Na uvedené reflektuje aj uvedená publikácia príspevkov doktorandov z odboru predškolskej a elementárnej pedagogiky s názvom Aktuálne problémy predškolskej a elementárnej pedagogiky vo výskumoch študentov doktorandského štúdia. Publikácia prezentuje bohatý kaleidoskop problémov, ktoré sú v niektorých publikovaných príspevkoch pomenované explicitne a v iných sú popisované v náznakoch.
OBSAH
Predhovor 5
Edukačný potenciál Fröbelových zamestnaní v kontexte predprimárneho vzdelávania (Ivana Prachárová) 9
Vplyv kooperatívneho učenia na sociálnu dynamiku triedy v mladšom školskom veku (Zdenka Zastková) 21
Domáce vzdelávanie na Slovensku – prieskumné zistenia (Zuzana Majdišová) 37
Identifikácia problematických oblastí školskej matematiky na primárnom stupni vzdelávania v Slovenskej republike na základe výsledkov štúdie TIMSS 2015 (Alexandra Punčová) 53
Modely zavádzania zlomkov v slovenských učebniciach matematiky primárneho vzdelávania (Zuzana Semričová, Lenka Valentová) 67
Využívanie sociálnych sietí deťmi mladšieho školského veku na Slovensku a v zahraničí (Eliška Kišová) 93
Základné pohybové kompetencie detí predškolského veku (Bohuslav Stupák) 111
Základné pohybové kompetencie detí prvého stupňa základnej školy (Zuzana Herzánová) 129
Inklúzia a artefiletický prístup v škole (Pavla Maliňáková) 141